Nyt vietetään tipatonta tammikuuta. Itselleni se ei ole mikään ongelma, mutta olen huolestunut monen ihmisen alkoholin käytöstä. Maksasairaudet ovat suurelta osin lisääntyneet ja yksi syy siihen on juuri alkholi. Yhä nuoremmat ihmiset sairastuvat alkholin aiheuttamiin maksasairauksiin. Tammikuun kun pääsee tipattomana, niin siitä on sitten hyvä jatkaa samaa linjaa eteenpäin.

2195447.jpg

Ananaslimodin kanssa skoolasimme tänään Uuden vuoden kunniaksi.

Muistelin taas taannoista keskustelua, entisen työtoverini kanssa. Eräs saman yhtiön työtoveri piti läksiäisiään ja minutkin oli kutsuttu tilaisuuteen. Tämä mies halusi tarjota kaikille vieraille tervetuliaispaukun ja kyseli mitä vieraat haluavat. Minä ilmoitin haluavani tuoremehua. Hän kieltäytyi ensi tilaamasta, sillä sanoi että on tilattava jotain väkevämpää. Selittelin, että en ollut muutamaan kymmeneen vuoteen käyttänyt alkoholia yhtään ja hän ei sitä uskonut. Lopulta sanoin, että älä sitten tilaa minulle mitään. Sain haluamani tuoremehun. Eräs työtoverini haki minua tanssimaan ja ihmetteli, että olenko aina ollut "selvinpäin", kun olemme olleet retkillä ym. tilaisuuksissa. Sanoin, että kyllä olen. Olin juonut lähinnä pommacia ja tuoremehua. Hän yllättyi ja ihmetteli, että miten olen aina ollut niin iloinen ja minulla on ollut niin hauskaa. Hän kun luuli, että olen juonut, niin kuin muutkin. Naurahdin ja sanoin: "Tiedätkös, minähän voin puhua teille mitä vaan, ette te kuitenkaan seuraavana päivänä muista, mitä mä teille oon sanonut."
Siinäpä miehillä hieman ihmettelemistä. Uskallan väittää, että itse muistan monesti paremmin tapahtuneet ja olen voinut luonnollisesti iloita porukassakin eli ei siihen tarvita mitään terästyksiä.  Ei ole seuraavana aamuna krapulaa, eikä välttämättä moraalistakaan sellaista, ainakaan viinan ansiosta.

Tästä on hyvä jatkaa!
Tipatonta tammikuuta kaikille!