Huomenna alkaa neljän päivän blogikatko. Meikäläinen on menossa Siuntion Hyvinvointikeskukseen tapaamaan muita samaa kokeneita. Pidennetty viikolopputapaaminen on tarkoitettu maksasairaille sekä -siirron saaneille läheisineen. Hain kyseiselle viikonlopulle pitästä aikaa. Olin lähes varma ettei minua vanhana konkarina hyväksyttäisi ja kurssille olisi hakemassa runsaasti uusia ja lähinnä maksasairaita. Ehkä tieto siitä, että on olemassa potilasjärjestö myös maksasairaita varten, ei ole vielä kantautunut kaikkien tietoa kaipaavien korviin. Neljän päivän aikana ensinnäkin pääsee valmiiksi katettuun pöytään ja mikä mukavinta, niin tapaa muita samaa kokeneita. Näin voi taas välittää sitä vertaistukea ja saa samalla myös itselleen jotain. Siuntio on upea paikka ja siihen olen päässyt tutustumaan jo entuudestaan. Viime kesänä olin ystävättäreni kanssa viettämässä siellä virkistyviikkoa teemalla "Metsän poika tahdon olla". Päivien aikana on myös erilaisia alustuksia, kuten sosiaalietuuksista, psykologin alustus sekä kuntoutumispolusta. Tuo kuntoutumispolku voi olla hyvin erilainen ja ei varmaan kenellääkään ole täysin samanlaista sairaushistoriaa. Joku selviää siirrosta hyvin nopeasti takaisin työelämään ja joillekin voi tulla enemmän komplikaatioita ja on selvittävä niistä päivä kerrallaan. Oman kuntoutumispolkuni varrella on ollut hyvin paljon mutkia matkassa, mutta niistä kaikista selvittyäni olen entistä ehompi.

Viikonvaihteessa sitten taas palaamme blogirintamalla ja siihen asti kaikille jaksamisiin!

146175.jpg

Siuntion Hyvinvointikeskus