Pakko mun on taas näyttää teille mitä mä tänään löysin...

Olen kulkenut kirppiksellä hieman tuntosarvet taas pystyssä. Lähinnä kuikuilen pöydiltä jotain sellaista, mitä kulloinkin "tarvitsen" tai mistä olen kiinnostunut. Tänään siis mielessä edelleen ne tekemättömät joulukortit. Satuin löytämään siis muutaman arkin punaista kartonkia. Lisäksi löysin "halvalla" vaaleanpunaista softista sekä askartelunauhaa...ahhh, niin jouluista. Kiitoskaan ei ole pahasta, joten ostin kiitos-leimasimen. Taitaa mulla olla ennestään jo yksi, mutta ehkä se on vähän erilainen. Sitten satuin sellaiselle pöydälle, jossa oli edesmenneen pitopalvelun tuotteita jonkin verran. Ostin pari laattaa, joissa luki "laktoositon" ja "sokeriton". Lisäksi löytyi pursotinpussi ja viisi muovista tyllaa.
Olinhan ostanut Lidlistä viime viikolla noita lasikorutöihin tarvittavia työkaluja, mutta nyt oli tarjolla viimeiset laadukkaat pyörö- ja kärkipihdit, joten eihän niitäkään kannattanut sinne jättää...jos vaikka sattuis tarvitsemaan.

284539.jpg

284549.jpg

Nämä kaksi käsityölehteä ovat varsin vanhoja...vielä vanhempia kuin minä. ;)
Virkkaus ja neulontatöiden talvinumero on vuodelta 1953 (Neoviuksen lehti) ja toinen on Omin käsin-lehti, joka on Yhtyneitten Kuvalehtien kustantama vuodelta 1952....Huomio! Hinta on ollut 150 markkaa. Niinpä niin, ne on niitä oikein mummon markkoja. Omin Käsin lehden oikealla reunustalla kannessa näkyy sen ajan klassikkokangasta, joka on Armi Ratian suunnittelemaa.

Taustalla näkyy jo hieman uudempaa tuotantoa eli aivan eri vuosituhannelta. Ostin meinaan Anttilasta persikkapintaista korttikartonkia ja hopean ja kullan väristä kimalleliimaa. Aika isoissa puteleissa, kun yhdessä on 200 ml ja maksoikin yhteensä alle 4 euroa.

Tällaisia tilpehööriostoksia tänään tein...ja edelleen joulukortit tekemättä. :(

Edit 1:
Kaisan sivulta löysin tervehdysgeneraattorin, jossa on mukavia tervehdyksiä sinulle.
Kaisan sivulta löysin tonttugeneraattoriin, josta voit tarkistaa oman tonttunimesi. Minun tonttunimeni on Helinä Helkyin.