Valokuvatorstain aiheena oli "mitä kämmeneltä(si) löytyy"?

163733.jpg

Kämmeneltäni löytyy joka aamu ja ilta jokseenkin samaan aikaan kasa lääkkeitä. Osa niistä on hyljinnän estoon tarkoitettuja lääkkeitä, ettei oma elimistö hylkisi vierasta elintä. Näitä lääkkeitä täytyy syödä lopun elämäänsä. Niillä on sivu- ja haittavaikutuksia, mutta ilman näitä lääkkeitä en olisi elossa. Niistä olen saanut kaihin molempiin silmiin, mutta kaihit ovat leikattu. Niistä olen saanut selkänikamamurtumia, mutta ne on korjaantuneet kuntoutuksella ja kortisonin lopettamisen myötä. Sitten olen saanut luustolääkitystä. Lääkkeistä olen saanut ikenien liikakasvua ja se on leikattu ja vaihdettu lääkitystä. Niistä olen saanut verenpainetaudin, mutta siihen olen saanut lisää lääkkeitä eli verenpainelääkityksen. Tulehduksiin olen saanut lisäksi antibiotteja, hammaslääkärikäynneillä antibiotteja ja sitten vielä estolääkkeenä tulehduksiin antibiotteja. Vitamiineja ja kalkkia luuston vahvistamiseen ja magnesiumia kramppeihin. Kaikesta huolimatta...nämä ovat arkipäivääni, juhlapäivääni...siihen väliin jää sitten tämä elämä, jossa on paljon hyvää. Onhan paljon sairauksia, joihin määrätään lääkkeitä, joita pitää syödä loppuikänsä...ei tämä sen kummenpaa ole.