Vihdoin Maiju tunnusti olevansa niin koukussa, että päätti liittyä mukaan Novita-klubiin. Olin jo keväällä häntä siihen kutsunut, mutta silloin ei ollut vielä neulekärpänen pistänyt niin kovaa. Nyt on sitten koluttu kaikki lankakaupat moneen kertaan ja tarvetta on myös neule- ja virkkaumalleille. Niinpä eilen posteljooni toi myös minulle paketin, ystävänlahjana. Paketissa oli tällä kertaa kaksi kerää Novitan Tango Fani lankaa, ruskeana. Niin, lahjahevosen suuhunhan ei pidä katsoa, mutta kuitenkin kävi mielessä, että mitä ihmettä voin tehdä ruskeasta langasta? Sehän ei ole ollenkaan minun väriäni. Toki sitä olisi voinut käyttää somisteena esim. pipojen tai käsineiden ym. reuniksilla. Nyt onkin yksi mummin mussukoista toivonut itselleen ruskeita säärystimiä. Ajattelinkin, että onnistuisikohan tuosta langasta väsätä prinsessalle ruskeat säärystimet ja miltä sellaiset näyttäisivät tuosta Tango Fanista tehtynä. Täytynee etsiä malleja ja miettiä niiden toteuttamista. Ilmaista lankaa siis pukkaa.

Lisäksi taas vannoin (kautta kiven ja kannon tietenkin) etten osta lisää lankoja. Kuitenkin Maiju taas soitteli, että haluanko sellaista narulankaa, jota hän itse oli ostanut ja maksaakin vain vitosen, joten eihän sitä taas kannata jättää sinne kaupan hyllylle, joten tänne vaan. Ehkä sitä on kuten juopot....mä en koskaan tänään enää juo...eli mä en koskaan tänään enää osta lankaa. En siis tänään, mutta huomisesta taas on vaikea mennä sanomaan yhtään mitään.

171423.jpg

Tangofanin Tango Fanit